גפני במכתב לפרוש: "קיימו את ההסכם שנחתם לפני הבחירות"

עוד נמסר כי דגל התורה דורשת שלחסידות בעלזא יהיה נציג ברשימת יהדות התורה בעיריית ירושלים. במשך קדנציות לא מעטות, הורידה דגל התורה מקום מהנציגות הליטאית ונתנה אותו על חשבונה לבעלזא. ערב הבחירות האחרונות הופנתה הדרישה לאגו"י לתת מקום לבעלזא על חשבונה.
איתי גדסי 9 Comment on גפני במכתב לפרוש: "קיימו את ההסכם שנחתם לפני הבחירות"

הרוטציה בירושלים • ח"כ משה גפני, שיגר מכתב לח"כ מאיר פרוש, ובו הוא דרש לקיים את הסכם הרוטציה בתוך סיעת יהדות התורה בירושלים • "אני תמיה שדברים כה לגיטימיים – הופכים להיות ויכוח מעל העיתון"

צילום: Flash 90.
עוד נמסר כי דגל התורה דורשת שלחסידות בעלזא יהיה נציג ברשימת יהדות התורה בעיריית ירושלים. במשך קדנציות לא מעטות, הורידה דגל התורה מקום מהנציגות הליטאית ונתנה אותו על חשבונה לבעלזא. ערב הבחירות האחרונות הופנתה הדרישה לאגו"י לתת מקום לבעלזא על חשבונה.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נראה כי 'דגל התורה' לא מתכוונת לוותר ל'אגודת ישראל' על דבר השלמת הרוטציה בעיריית ירושלים, זאת למרות הודעתו של יוסי דייטש על התפטרותו מתפקיד מ"מ ראש עיריית ירושלים לטובת יצחק פינדרוס. לטענת 'דגל התורה' על דייטש להתפטר גם מחברותו במועצת העיר.

הבוקר (ראשון) מדווח העיתון 'יתד נאמן' כי יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, שיגר מכתב ליו"ר אגו"י בירושלים, ח"כ מאיר פרוש, ובו הוא דרש לקיים את הסכם הרוטציה בתוך סיעת יהדות התורה בירושלים, שנחתם ערב הבחירות האחרונות.

"אני תמיה שדברים כה לגיטימיים, פשוטים מוסכמים וחתומים, הופכים להיות ויכוח מעל גבי העיתון", כתב גפני לפרוש, "כל הנושאים הללו צריכים להגיע להכרעת גדולי התורה, כפי שנכתב בהסכם".

המכתב שוגר לאחר התייעצות עם ח"כ אורי מקלב, יעקב אשר ועם שלושת חברי מועצת עיריית ירושלים מטעם דגל התורה.

בעיתון הרחיבו וכתבו כי כיום יש לאגו"י חמישה נציגים בעירייה ולדגל התורה 3, מצב בלתי סביר לכל הדעות – על פי יחסי הכוחות בעיר. כדי למנוע מצב שכזה, נחתם הסכם ערב הבחירות האחרונות, הקובע כי אם יהיו 8 נציגים לרשימת יהדות התורה, על נציג אגו"י להתפטר לטובת נציג דגל התורה. סעיף נוסף קובע, שאם תתמודד רשימה פלגנית ותגרום למיעוט נציגים, הרי שעניין הרוטציה (סעיף ט') יובא להכרעת גדולי התורה או נציגיהם.

עם היוודע תוצאות הבחירות, התברר שלא היתה ירידה בנציגים, ונותרו 8 נציגים כפי שהיו. לפיכך אין מניעה לקיים את ההסכם. כמו כן, גם אם "מיעוט נציגים" נקרא מיעוט קולות, כפי שיש המנסים לטעון בתוך אגודת ישראל, (בבחירות תשס"ט קיבלה יהדות התורה – 54,026 קולות ואילו בבחירות בתשע"ד – 53,708 – ירידה של כמה מאות קולות), הרי שלפי ההסכם, העניין צריך לבוא להכרעת גדולי ישראל או נציגיהם, ולא להפוך לויכוח פומבי מעל גבי העיתונות.

בדגל התורה הבהירו כי גם אם הטענה של "מיעוט קולות" נחשבת ל"מיעוט נציגים", הרי שיש לבדוק באמצעות נתונים ברורים, מי עבד בכל כוחו עבור יהדות התורה, ומי הצביע עבורה בפועל. "אנו דורשים לבדוק את הנושא הזה, כיון שבידינו נתונים ברורים בנושא", הדגיש גפני.

עוד נמסר כי דגל התורה דורשת שלחסידות בעלזא יהיה נציג ברשימת יהדות התורה בעיריית ירושלים. במשך קדנציות לא מעטות, הורידה דגל התורה מקום מהנציגות הליטאית ונתנה אותו על חשבונה לבעלזא. ערב הבחירות האחרונות הופנתה הדרישה לאגו"י לתת מקום לבעלזא על חשבונה.

על זה אמר גפני כי "לא יתכן שבעיר כמו ירושלים לא יהיה לחסידות בלעזא נציג מטעם אגו"י ולא יתכן שבירושלים יהיו חמישה נציגים לאגו"י ולדגל התורה רק שלושה".



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 9

    חבל שגפני לא מפנים שלא כולם עובדים אצלו, הגיע הזמן לומר ברורות אם היה אחדות יהדות התורה היתה מקבלת 10 מנדטים וברור שהצדק עם אגודת ישראל, ולאיזה גדולי הדור גפני מתכוון? הגראיל שטיינמן? הוא באמת חושב שפרוש מחויב להכרעות הגראי"ל?

    1. אף אחד לא עובד אצלך, ואתם עוד לא נרגעתם אולי עכשיו אחרי שיש לכם נציגות גם בעיר הכי דרומית אז תבינו שלא כל אחד שייך ליהדות התורה ולכן אין קשר בין המנדט שיש לח. א. לבין נשוא הכתבה.

    2. אף אחד לא עובד אצלך או אצלכם. ובפרט עכשיו שנוספה לכם נציגות בעיר הדרומית ברור שאין קשר בין המנדט של ח. א. לבין נשוא הכתבה

  2. 8

    מאז גפני הפנה עורף לרבותיו ומחרים חלק מגדולי ישראל אין לו שום סעיתא דשמיא

  3. 7

    גפני יודע שפרוש לא יכבד את ההסכמים. הוא רק רוצה שפרוש לא ידרוש מאחרים לקיים הסכמים.

  4. 6

    מאז שגפני היפנה עורף לרבותיו שלימדו תורה ומאז שהוא נלחם נגד חלק מגדולי ישראל אין לו סעיתא דשמיא זה מוכח

  5. 5

    יהודה חבל שבראש ההודעה לא כתבת גם מחאה נגד הגיוס או לכה"פ אחד משירי המחאה
    אין לעצניקים יותר מ 20000 קולות וגם זה בחסד אז לא נראה לי שהם שהיו מוסיפים 4 מנדטים מה שכן רואים מההודעה שלך תסכול עמוק

    1. איני יודע באיזה תסכול מדובר,
      אבל ברור שכותב התגובה

    2. אנונימי נכבד!
      הכעס שלך מבצבץ בין השורות,
      אבל כדאי שתבין את נושא הכתבה לפני שתחפש תסכול אצל מגיבים….
      מדובר פה על הבחירות לעיריית ירושלים ולא על הכנסת ושם כדי להגיע ל10 חסרו רק שני נציגים
      [לא כולל סגרה"ע חיים אפשטיין]